Kund: Adobe

Content marketing – Influencer marketing – Sociala medier – Brand experience – Copywriting – Film – Foto – Grafisk design – Webb – Annonser

 

Exhibition Stockholm

 

Adobe är världsledare inom foto- och videoredigering på desktop, med en stark position bland yrkesverksamma och semi-professionella kreatörer. Spotlights uppdrag var att bredda målgruppen och introducera Adobe för alla som använder sin mobil som kamera och redigeringsverktyg.


Fototävlingen ”Exhibition Stockholm” gick i korta drag ut på att i en särskild webbapplikation låta hobbyfotografer fota olika ställen i Stockholm och sedan samla poäng för sina bilder från allmänheten. Genom att introducera målgruppen för Adobes verktyg ”Lightroom for mobile” tillät tävlingen dem att på ett lekfullt sätt lära sig mer om fotografering och fotoredigering i mobilen. Tävlingen exponerades med hjälp av influencers, traditionell och social media samt genom digital annonsering. 

adobe_4.png
adobe_3.png

Resultat

  • Ökad kännedomen för Adobes fotoredigeringsverktyg Lightroom for mobile med 6% – 600% bättre än målbilden

  • Ökad varumärkeskännedom för Adobe med 15% – 300% bättre än målbilden

  • Ökad försäljning av Adobe Photography Plan CC med 20% – 400% bättre än målbilden

  • Över 126 000 röster på bilder

  • Över 15 000 000+ räckvidd i traditionella medier, såväl nationellt som internationellt

  • Över 20 000 000+ impressions i traditionella medier

  • Kampanjen uppmärksammades i Contagious och Ads of the World

Vill du veta mer om hur vi kan driva din affär framåt?

 
Föregående
Föregående

Experten på premiumbostäder i Stockholm – Bjurfors

Nästa
Nästa

Elfa Insights