Tre nomineringar i Swedish Content Awards 2025!
Tävlingen Swedish Content Awards belönar de bästa produktionerna inom content marketing med syfte att premiera god kvalitet och innovativa lösningar som har gett önskad effekt. Stark content marketing stärker varumärket, bygger lojalitet och skapar fler och bättre affärer.Content Awards tävlingskategorier belönar företag, byråer, och enskilda personer som skapat innovativt och kreativt innehåll som attraherar, informerar, engagerar och behåller sin målgrupp engagerade i varumärket.
2025 års nomineringar är:
Vardagshjältarna | Pressbyrån & 7-Eleven | Kategori Employer Branding
Vardagshjältarna är en serietidning som hyllar franchisetagare på Pressbyrån och 7-Eleven som genomfört över 400 lokala hjälteprojekt. Genom att gestalta dem som superhjältar i serieform skapades ett unikt contentformat som byggde stolthet internt, inspirerade fler att agera och stärkte varumärket externt via PR, sociala medier och employer branding.
Mensskydd i skolan - en självklar rättighet | Libresse & Tork (Essity) | Kategori Sport & Hälsa
Med elevröster och fakta i centrum drev Tork och Libresse en innehållskampanj som satte frågan om gratis mensskydd i skolan på agendan. Genom rapport, kampanjwebb, sociala medier och namninsamling skapades starkt engagemang – över 1000 kommentarer, 25 000 besökare och 1716 underskrifter. Resultatet: åtta av tio skolor erbjuder nu gratis mensskydd.
FöretagarAllsvenskan | Strato | Kategori IT & Telecom
Strato utmanade en daterad kategori genom att skapa content som engagerade entreprenörer och småföretagare. Med FöretagarAllsvenskan, en interaktiv plattform som förvandlade företagsstatistik till tävlingsmoment, och humoristiska reklamfilmer som förstärkte budskapet, byggdes både kännedom och engagemang.
Resultatet blev en tredubblad varumärkeskännedom i nyckelmålgruppen och ett långsiktigt innehållsformat med hög användartid.
Prisutdelningen sker den 21 oktober på Södra Teatern.